Retningslinjer for Internettkomitè

Internettkomité velges av årsmøtet.

 

Komiteen bør bestå av minst to personer: redaktør og teknisk ansvarlig.
  • Leder for komiteen bør minimum ha funksjon som styremedlem i klubbens styre. Dette for å kunne informere Styret om planer, økonomi og samarbeid.
  • Komiteen arbeider etter de økonomiske rammer som styret gir.
  • Redaktøren har ansvar for å samle inn bilder og redaksjonelt materiell fra klubbens medlemmer og komiteer.
  • Teknisk ansvarlig har ansvar for å legge inn bilder og tekst på internett, som redaktøren framlegger.
  • Klubbens Internettsider har en åpen del som er tilgjengelig for alle interesserte, og en lukket del kun for klubbens medlemmer. For å komme inn på klubbens lukkete sider må det brukes en kode, som kun er tilgjengelig for klubbens medlemmer. Koden opplyses ved betalt medlemsavgift.
  • Lederne i klubbens komiteer er ansvarlige bidragsytere til redaksjonelt stoff som skal brukes på internettsidene.
  • Komiteen får dekket sine utgifter.

 

Internettsidene skal ha kontinuerlig oppdatering.
  • Hva som skal være på klubbens åpne internettsider.
  • Billedgalleri der klubbens medlemmer har mulighet til å få presentert sine bilder.
  • Informasjon om klubben.
  • Telefon nummer og e.post adresse til klubbens leder, hvor interesserte kan ringe for nærmere informasjon om klubbens tilbud, og eventuelt medlemskap.
  • Redaksjonelt stoff om klubbens arrangementer og aktivitetsprogram.
  • Linker til personer og organisasjoner som klubben har samarbeid med.
  • Vinnerbilder i klubbkonkurranser.
  • ”Årets bilde”.
  • Utstillingsplan.
  • Oversikt over medlemmer i styret og i de forskjellige komiteer.
  • Statutter.
  • Retningslinjer for komiteer.
  • Klubbens historie.
  • Hederstegn.
  • Konkurranseregler.
  • Resultatlister fra fotokonkurranser.

 

Hva som skal være på klubbens lukkete internettsider.

• Medlemslister med adresser, telefonnumre og e.postadresser.