Internettkomité velges av årsmøtet.
Komiteen bør bestå av minst to personer: redaktør og teknisk ansvarlig.
- Leder for komiteen bør minimum ha funksjon som styremedlem i klubbens styre. Dette for å kunne informere Styret om planer, økonomi og samarbeid.
- Komiteen arbeider etter de økonomiske rammer som styret gir.
- Redaktøren har ansvar for å samle inn bilder og redaksjonelt materiell fra klubbens medlemmer og komiteer.
- Teknisk ansvarlig har ansvar for å legge inn bilder og tekst på internett, som redaktøren framlegger.
- Klubbens Internettsider har en åpen del som er tilgjengelig for alle interesserte, og en lukket del kun for klubbens medlemmer. For å komme inn på klubbens lukkete sider må det brukes en kode, som kun er tilgjengelig for klubbens medlemmer. Koden opplyses ved betalt medlemsavgift.
- Lederne i klubbens komiteer er ansvarlige bidragsytere til redaksjonelt stoff som skal brukes på internettsidene.
- Komiteen får dekket sine utgifter.
Internettsidene skal ha kontinuerlig oppdatering.
- Hva som skal være på klubbens åpne internettsider.
- Billedgalleri der klubbens medlemmer har mulighet til å få presentert sine bilder.
- Informasjon om klubben.
- Telefon nummer og e.post adresse til klubbens leder, hvor interesserte kan ringe for nærmere informasjon om klubbens tilbud, og eventuelt medlemskap.
- Redaksjonelt stoff om klubbens arrangementer og aktivitetsprogram.
- Linker til personer og organisasjoner som klubben har samarbeid med.
- Vinnerbilder i klubbkonkurranser.
- ”Årets bilde”.
- Utstillingsplan.
- Oversikt over medlemmer i styret og i de forskjellige komiteer.
- Statutter.
- Retningslinjer for komiteer.
- Klubbens historie.
- Hederstegn.
- Konkurranseregler.
- Resultatlister fra fotokonkurranser.
Hva som skal være på klubbens lukkete internettsider.
• Medlemslister med adresser, telefonnumre og e.postadresser.